Leirit lapsille, lapsiperheille ja varhaisnuorille

Tervetuloa mukaan

• Yhteisen varhaisnuorisotyön järjestämille leireille, jotka on tarkoitettu lahtelaisille kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen.

Diakoniatyö järjestää myös joitakin leirejä/retkiä lapsiperheille. Diakoniatyön leiritarjontaan pääset tutustumaan täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Vuosittain järjestetään myös useita perheleirejä. Launeen seurakunnan perheleiristä löydät tietoa täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Harrasteleirit

Harrasteleirit ovat yöleirejä 7–14-vuotiaille. Leirit järjestetään pääsääntöisesti Lahden seurakuntayhtymän leirikeskuksissa. Leireille on yleensä yhteiskuljetus. Jokaisen leirin ohjelmaan sisältyy reipasta leirielämää sekä hartaus- tai hiljentymishetkiä.

Leirille hakeminen

Yhteinen varhaisnuorisotyö järjestää leirejä kevät-, kesä- ja syystoimintakaudella. Hakeminen kevätkauden leireille on yleensä tammikuussa, kesäkauden leireille maalis-/huhtikuussa ja syyskauden leireille yleensä elo-/syyskuussa. Tarkempi hakuaika ilmoitetaan erikseen kunkin toimintakauden osalta.

Kevätkauden 2024 leirit/retket

Kevään leireille/retkille haku oli 8.–14.1.

Kevään leiri-/retkiesitteen voi lukea seuraavasta linkistä. Selaa julkaisuaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Kevään leiri-/retkiesitteen saavutettavan tekstiversion voit lukea tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Leireillä ja retkillä VAPAANA muutamia leiri-/retkipaikkoja, soita ja ilmoittaudu p. 044 719 4633.
Vapaana olevat leiri-/retkipaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kevään harrasteleiri:
4. Kaksi koota -leiri 1.–6.-luokkalaisille 22.–24.3. (pe–su) Siikaniemessä
    Kaksi koota -leirin leirikirjeen voi lukea tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kevään perheleirit/-retket:
5. Naisten ja tyttöjen hyvinvointileiri 17.–19.5. (pe–su) Siikaniemessä (TÄYNNÄ)

6. Miesten ja lasten -leiri 24.–26.5. (pe–su) Siikaniemessä
8.
Perheiden huvi-/kylpyläretki Tallinnaan 26.–28.4.2024 (pe–su)
9. Suuri kevätretkipäivä Tykkimäkeen 18.5.2024 (la)

Harraste-/perheleirien osallistujaryhmän koko on minimissään 15 osallistujaa.
Pidätämme oikeuden leirin perumiseen, mikäli ryhmän koko jää alle ilmoitetun.
Leirit on tarkoitettu lahtelaisille kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen.
Lisätietoja leireille hakemisen osalta p. 044 719 4633.

Retkitiedot löytyvät Retket alasivultaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lapsen osallistuessa harrasteleireille, tulee huoltajan täyttää leirikortti, jonka lapsi tuo täytettynä mukanaan leirille.
Pyydettäessä voimme lähettää leirikortin myös postitse.

Tulosta tästä leirikorttiLinkki avautuu uudessa välilehdessä harrasteleirille.

Leiripaikan peruminen

Mikäli joudutte perumaan lapsenne saaman leiripaikan, niin leirin perumisilmoitus tulee tehdä
alla olevan linkin kautta kohdassa KEVÄÄN LEIRIN PERUMINEN.
Leiripaikan peruminen tulee tehdä kunkin lapsen/leirin kohdalta omana ilmoituksena.
Leirin perumisilmoitus TULEE OLLA TEHTYNÄ vähintään 7 arkipäivää ennen leirin alkua, jotta saamme ajoissa tiedon vapautuneesta leiripaikasta leirin varasijalla oleville hakijoille. Kyseisen määräajan jälkeen perutuista leireistä on maksettava leirimaksu, ellei hakijalla ole osoittaa lääkärintodistusta sairastapauksessa. Jos leiriläinen sairastuu esim. edellisenä iltana, niin siitä tulee leirin perumisen lisäksi ilmoittaa myös leirinvetäjälle, puhelinnumero löytyy leirikirjeestä. Jos leiriläinen sairastuu leirillä, leirilaskua ei hyvitetä.

KEVÄÄN LEIRIN PERUMINENLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mikäli myöhemmin olette perumassa lapsenne saamaa TOISTA leiripaikkaa, niin leiripaikan perumisilmoitus tulee tehdä Lahden seurakuntien sähköisen asiointipalvelun kautta seuraavasti: Sähköinen asiointipalveluLinkki avautuu uudessa välilehdessä - Kirjaudu sisään omilla käyttäjätunnuksilla - valitse välilehti tapahtumailmoittautumiset - muokkaa LEIRIN PERUMINEN KEVÄT 2024 tilaisuutta (vihreä Muokkaa-painike oikealla) ja lisää peruttavana oleva leiri - muokkaa/tarkista lomakkeen tiedot - tallenna muutokset. Perumisilmoituksesta tulee vahvistus sähköpostiin.

Vapautukset leirimaksusta

Lahtelaiset voivat hakea vapautusta leirimaksusta taloudellisin/sosiaalisin perustein.
Vapautusta voi hakea vain yhden harrasteleirin tai vaihtoehtoisesti yhden perheleirin leirimaksusta.
Maksuvapautusperusteet löydät tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tulostettava maksuvapautushakemus löytyy alla olevasta linkistä (tällä lomakkeella).
Tällä lomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä haetaan maksuvapautusta kevään 2024 leirien leirimaksusta.
Lomake palautetaan hakemuksessa olevaan osoitteeseen hyvissä ajoin (noin kuukausi) ennen leirin alkua.
Takautuvasti ei maksuvapautuksia leireille myönnetä.

Tapaturmavakuutus

Lahden seurakuntayhtymä on vakuuttanut kaikki seurakunnan tapahtumiin, kerhoihin, leirille ja retkille osallistuvat henkilöt.

Ohjeita seurakuntayhtymän ryhmähenkivakuutuksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tietosuojaseloste

Harraste-/perheleirien ja retkien sähköisen ilmoittautumisen tietosuojaselosteen voit lukea tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.