Diakonia auttaa

Mitä on diakonia?
Diakonia on Jeesuksen esimerkistä lähtevää työtä lähimmäisen auttamiseksi erilaisissa elämäntilanteissa. Diakonia tarjoaa sosiaalista, henkistä ja hengellistä, sekä taloudellista tukea surun, yksinäisyyden, mielenterveysongelmien, parisuhteen haasteiden, sairauden tai muun kriisin kohdatessa. Diakoniatyöntekijä voi tarvittaessa auttaa sinua löytämään kaupungin ja järjestöjen tarjoaman avun piiriin.  Lisäksi diakonia järjestää ihmisiä yhdistävää toimintaa esimerkiksi ryhmien, retkien, leirien, vapaaehtoistoiminnan ja hartauksien muodossa.

Diakoniatyöntekijän kotikäynnit
Jos sinun tai läheisesi on jostain syystä hankala päästä liikkumaan kotoasi, on sinulla mahdollisuus pyytää diakoniatyöntekijän kotikäyntiä. Keskustelu diakoniatyöntekijän kanssa on luottamuksellinen.

Taloudellinen avustaminen
Ennen diakonia-avustuksen myöntämistä selvitetään mahdollisuutesi yhteiskunnan tarjoamaan apuun. Kirkon taloudellinen avustaminen on luonteeltaan kertaluonteista kriisiapua.Taloudellista avustusta haettaessa on toimeentulotukihakemus oltava vireillä. Ota käyntiä varten mukaasi henkilöllisyystodistus, sekä selvitykset taloudellisesta tilanteestasi kuten viimeisin toimeentulotukipäätös, tositteet tuloista ja menoista ja mahdollinen velkajärjestelypäätös.

Linkki Kelan tukihakemuksiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Diakoniatyön vastaanotot Nastolan seurakunnassa

Vastaanotto osoitteessa Immiläntie 2, Nastola.

VAIN AJANVARAUKSELLA, p. 044 719 1426

YHTEINEN RUOKAILU

Tervetuloa syömään yhdessä Nastolan seurakuntatalolle!

Yhteinen ruokailu jatkuu 11.1.2024.

Työssäkäyvät 8€

Eläkeläiset, työttömät, opiskelijat 5,50€

Lapset (2-12 vuotiaat) 3€

KOLMEN PISTEEN RUOKA-APU

Ruokakassien jako vähävaraisille

Seuraavat jakopäivät: 13.2., 27.2.

Ruokakassi varataan etukäteen, mieluiten tekstiviestillä, numerosta 050 412 7021, Hanna-Kaisa Varjonen.

Bedan pirtin avoimet ovet

Tervetuloa Bedan pirtille, joka on kaikille ja kaikenikäisille avoin kohtaamispaikka. Voit pistäytyä juomassa kupillisen kahvia, jutustelemassa mukavassa seurassa tai lukemassa ehkä lehtiä. Bedan pirtillä on vapaaehtoisia emäntiä ja tähän iloiseen porukkaan pääset halutessasi mukaan ottamalla yhteyttä Hanna-Kaisa Varjoseen puh. 050 412 7021.

Bedan pirtin toiminta on joulutauolla.

Toiminta jatkuu 10.1.2024.

Avoimet ovet:

Keskiviikkoisin klo 10-13

klo 11.00 vaihtuvaa ohjelmaa (muistijumppaa, yhteislaulua, kädentöitä).

Klo 12-12.30 tuolijumppa

Perjantaisin klo 9.30-11

Bedan perjantaipuuro: aamupuuroa ja kahvia sekä yhdessäoloa. Alussa hartaushetki.

Tervetuloa!

Yhteinen ruokailu Nastolan seurakuntatalolla torstaisin klo 11-12

Diakoniatyöntekijä vs.
Nastolan seurakunta