kuva kirkosta

Joutjärven seurakunnan jumalanpalvelukset

Joutjärven seurakunnassa pidetään useita erilaisia jumalanpalveluksia. Niissä tahdomme ottaa huomioon kaikenikäiset, erityisesti perheet ja nuoret aikuiset. Pyrimme rakentamaan jumalanpalvelukset sellaisiksi, jotka tarjoavat vastauksia elämän kysymyksiin ja antavat hengellistä ravintoa Jumalan sanasta. Pääsääntöisesti jumalanpalveluksia pidetään sunnuntaisin ja muina kirkollisina juhlapyhinä. Tarkemmat tiedot messuista ja niiden tekijöistä löydät tapahtumakalenterista.

"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Matt. 11:28-30

Joutjärven kirkon messut

Joutjärven kirkossa vietetään messua jokainen pyhäpäivä klo 10. Messu on paikka rukoukselle ja pysähtymiselle uskon asioiden äärellä. Messujen tyyli ja toteutus, laulut ja puheet, syntyvät jokaisen sunnuntain teeman pohjalta.

Perhemessu

Joutjärven seurakunnassa on monia messuja, joissa erityisesti lasten ja perheiden toiveet on otettu huomioon. Perhemessujen lisäksi toteutamme vauvakirkkoja ja vuodenajan mukaan lasten joulu- ja pääsiäiskirkkoja.

Taize-messu

Taizé-messu on jumalanpalvelus, jossa korostuvat hiljaisuus ja yhteisöllisyys. Messussa lauletaan ranskalaisen
Taizén ekumeenisen luostariyhteisön lauluja. Messussa ei ole saarnaa, vaan tilaa annetaan hiljaiselle mietiskelylle
ja itsensä asettamiselle Jumalan eteen. Taizé-messut kerran kuukaudessa keskiviikkoisin klo 18.

Kipinämessu

Kipinämessu on Lahden seurakuntien yhteinen iltamessu joka toinen sunnuntai klo 17. Joutjärven seurakunta toimii yhtenä Kipinämessujen järjestäjänä. Kipinämessu on kodikas ja rento messu, jossa viihtyvät sekä nuoret, nuoret aikuiset, lapsiperheet ja kaikki jotka kokevat kipinämessun tunnelman omakseen.

Konfirmaatiot

Konfirmaatio on rippikoulun loppujuhla. Konfirmaatioissa kirkko täyttyy nuorten läheisistä, mutta mukaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki muutkin messuvieraat. Konfirmaatioissa saamme kauniiseen kirkkoomme vieraita eripuolelta Suomea.