Vapaaehtoistyö

Nastolan seurakunta tarjoaa kaikenikäisille erilaisia vapaaehtoistehtäviä esimerkiksi kerhojen, tapahtumien, yhteisvastuukeräyksen, rippikoulujen, lähimmäispalvelun, leirien, retkien, saunailtojen ja messujen muodossa. Lisäksi Rakokivessä sijaitsevaa Missiokauppaa ja Bedanpirttiä pyöritetään vapaaehtoisvoimin. Vapaaehtoistyötä pääset tekemään esimerkiksi lasten, nuorten, ikäihmisten, kehitysvammaisten, maahanmuuttajien tai mielenterveys- ja päihdekuntoutujien parissa. Vapaaehtoistyötä voi tehdä joko kertaluontoisesti tai säännöllisesti. Vapaaehtoistyöntekijät on vakuutettu.

Aikuisten parissa tehtävästä vapaaehtoistyöstä  vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään tästä

Lasten parissa tehtävästä vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä varhaiskasvatuksen ohjaajaan tästä

Nuorten ja rippikoulujen parissa tehtävästä vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä nuorisotyönohjaajaan tästä

Messuavustamisesta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä pappiin tästä