Tervetuloa Mukkulan kirkkoon!

Vuonna 1993 valmistunut Mukkulan kirkko on alueensa – Mukkula, Kilpiäinen, Karjusaari, Soltti – hengellisen toiminnan keskus.

Messut:

Mukkulan kirkossa vietetään messua joka sunnuntai klo 10.
Kirkkovuoden pyhäpäivät korostuvat kirkon jumalanpalveluselämässä. Toisinaan vietämme hiljaisuuden messua ja kerran kesässä vietämme jumalanpalvelusta kirkon puistossa.

Näiden jumalanpalvelusten lisäksi kirkolla vietetään perhemessuja ja muitakin erityisjumalanpalveluksia juhlapyhien yhteydessä. Messut lisätietoineen löydät tapahtumista.

Musiikki

Mukkulan kirkolla kokoontuu kirkkokuoro.

Mukula –kuoro on tarkoitettu lapsille. Mukulat harjoittelevat kahdessa ryhmässä (7-9v ja 9- v.). Kuoroja johtaa Mukkulan kanttoriLinkki avautuu uudessa välilehdessä Marjukka Liimatainen.

Kirkkoväärtit

Väärtitoiminta on ollut osa Mukkulan kirkon toimintaa koko sen 20 -vuotisen historian ajan. Väärtit ovat olennainen osa jumalanpalveluselämää. He toivottavat kirkkovieraat tervetulleiksi kirkkoon, lukevat Raamatun tekstejä ja keräävät kolehtia. Jumalanpalveluselämän lisäksi väärtit toimivat suntioiden apuna erilaisissa kirkon järjestelytehtävissä. He ovat apuna, kun kirkkosalia järjestetään tilaisuuksiin sopivaksi, he auttavat talvitapahtuman puitteiden järjestelyissä ja ovat monissa muissakin tapahtumissa korvaamattomana apuna.

Jos haluat tulla mukaan väärtitoimintaan, ota yhteyttä aluepastoriin.

Varhaiskasvatus

Mukkulan kirkossa on toimintaa monenikäisille lapsille: alle kouluikäisille lapsille päiväkerho, kaikenikäisille lapsille oman aikuisen kanssa perhekerho, avoin päiväkerho ja perhemuskari.

Tietoa lasten ja perheiden toiminnasta löydät Lahden seurakuntien sivuilta: Lapsille ja lapsiperheille - Lahden seurakunnat

Kouluikäisille

Kouluikäisille järjestetään kerhoja. Kerhojen teemat voivat vaihdella eri kausina, mutta suosituimpia ovat puuha- ja toimintakerhot. Kirkolla kokoontuu myös partioryhmiä.

Tiistai-iltaisin on koko kirkko kouluikäisten käytössä. Openissa voi mm. pelata biljardia, ilmakiekkoa, erilaisia lautapelejä ja tehdä pieniä ostoksia kioskista. Paikalla on aikuisia ohjaajia.

Lisäksi järjestämme erilaisia koululuokkien kirkko- ja kerhovierailuja Mukkulan kirkolle.

Ti klo 17.30 - 20.00 Mukkula Open 7-17 v. Avoimet ovet kirkolla.

Ke klo 15.30 - 16.15 Lapsikuoro alle 10 v.

Ke klo 16.30 - 17.30 Lapsikuoro yli 10 v.

To klo 17.00-19.00 Puuha - kokkikerho 7-12 v.

Kouluikäisten toiminnasta kertovat lisää nuorisotyönohjaajatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mukkulan kirkko ilmakuva
Mukkulan kirkko