Jumalanpalvelukset ja tapahtumat

Messut

Joka sunnuntai klo 10 messu on Launeen kirkossa.

Avainmessu on lyhyt ja tunnelmallinen iltamessu keskiviikkoisin klo 19 Launeen kirkossa (kesän ajan tauolla)

Renkomäen seurakuntakodilla pidetään messu tai tapahtuma noin kerran kuussa.

Liipolan seurakuntakeskuksessa on viikkomessu joka toinen keskiviikko (parilliset viikot)  klo 11.15 ja kesäisin konfirmaatiomessuja. Venäjänkielisiä messuja noin kerran kuussa.

Juhlapyhinä messuja voi olla myös muuhun aikaan ja eri paikoissa kuin tavallisina sunnuntaipäivinä.

Lapset messussa

Lapsiperheet ovat tervetulleita kaikkiin jumalanpalveluksiin. On koko seurakunnan ilo ja rikkaus, kun kirkossa on myös pieniä lapsia. Launeen kirkossa on lasten kirkkokasseja, joissa on lelu, kirjoja, värityskuvia ja kyniä. Kirkkokassin voi ottaa penkkiin mukaan kirkkoon tullessa ja palauttaa sitten taas messun päätyttyä. Keväällä 2024 Launeen kirkossa on pyhäkoulu messun aikana kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina.

Launeen kirkossa on perhemessu mikkelinpäivänä ja palmusunnuntaina.

Vauvakirkot ja muskarimessut

Tammikuussa järjestetään Launeen kirkossa vauvakirkko, jossa vauvat ovat kunniavieraina. Niissä lauletaan, leikitään ja kutsutaan kaikkia alttarille siunattaviksi. Vauvakirkossa edellisenä vuonna kastettujen perheet saavat kastepuun lehden tai linnun muistoksi. Syksyllä pidetään muskarimessu.

Viittomakieliset jumalanpalvelukset

Viittomakielisiä jumalanpalveluksia järjestetään yhteistyössä Helsingin piirin kuurojenpapin kanssa muutamia kertoja kevät- ja syyskausilla. Viittomakieliset jumalanpalvelukset ovat seutukunnallisesti kuuroja ja muita viittomakielisiä kokoava jumalanpalvelus.

Muut tapahtumat löytyvät tapahtumakalenterista lahdenseurakunnat.fi - sivulta.

Avoin kirkko

Launeen kirkon ovet ovat auki arkisin klo 12 - 17 ja alakerran Lämpiössä on tarjolla kahvia ja teetä.

Kipinämessu

Kipinämessu on rennon kodikas ehtoollisjumalanpalvelus. Se on matalan kynnyksen paikka seurakuntayhteyteen sekä Jumalan läsnäolon kohtaamiseen. Kipinämessu on tekijöidensä – työssä käyvien, opiskelevien, perheellisten, sinkkujen, nuorten ja vanhojen, sinun ja minun – näköinen. Jos jotenkin onnistut nukahtamaan penkkiin, lupaamme herättää yhteiselle kahville. Lapset ovat myös tervetulleita, heitä varten on leikkinurkkaus kirkkosalissa ja joka toinen kerta Pyhäkoulu.

Kipinämessuja vietetään kahden viikon välein sunnuntaisin klo 17 Joutjärven kirkossa. Välillä Kipinämessu toteutetaan myös pop-up tyyliin jossain toisessa Lahden kirkoista. Tarkemmat päivämäärät löydät tapahtumahaun kautta. Messujen järjestäjinä on Lahden eri seurakuntien työntekijöitä ja vapaaehtoisia - ehkä myös sinä?

Seuraa @kipinamessu facebookissa ja Instagramissa, niin pysyt perillä mitä kaikkea on vireillä ja tapahtumassa. Tule mukaan osaksi yhteisöä, toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi!

Tästä pääset Kipinämessun omalle alasivulle

Tapahtumat

Keskiviikkolounas, Palveluryhmä Launeen eli Parlan valmistama lounas keskiviikkoisin klo 12. Aterian hinta on 5€/työtön, eläkeläinen, kotiäiti, -isä, 2€/4-12 v ja 6,50€/työssäkäyvä.

Hävikkiruoka-aamupala Launeen kirkossa perjantaisin klo 10-11.30. Ilmainen brunssi, jonka jälkeen jaetaan hävikkiruokaa. Ota oma kassi mukaan.

Lisää tapahtumia ja toimintaa: Tapahtumakalenteri