Lapset, perheet ja kouluikäiset

Perhekerhot ja avoin päiväkerho alkaen viikolla 2.

(Kerhot eivät kokoonnu koulujen lomaviikolla 9, pe 10.5. eivätkä arkipyhinä.)

Avoin päiväkerho Renkomäen seurakuntakodissa, Orimattilankatu 114, p. 044 7191 527, torstaisin klo 9.30-11.00

Avoin päiväkerho on lasten ja aikuisten yhteinen, puolitoista tuntia kestävä kokoontuminen. Se alkaa papin ja kanttorin johdolla yhteisellä noin 20 minuuttia kestävällä kirkkohetkellä, jossa lauletaan ja leikitään ja tutustutaan päivän raamatunkertomukseen havainnollisella tavalla. Sen jälkeen on pieni maksuton tarjoilu.  Kysele lisätietoja lapsi- ja perhetyön papilta Riitta Särkiöltä, p. 044 719 1493, riitta.sarkio@evl.fi tai Renkomäen srk.kodilta p. 044 719 1527.

Perhekerhot Launeen seurakunnassa

• Renkomäen seurakuntakoti, Orimattilankatu 114, p. 044 7191 527, musiikkiperhekerho tiistaisin klo 9.00–11.00.

• Launeen kirkko, kerhotilat Tapparakatu 22, p. 044 7191 531, perhekerho tiistaisin klo 9.00–11.00.

• Launeen kirkko, kerhotilat, Tapparakatu 22, p. 044 7191 531, vauvaperhekerho vauvaperheille torstaisin klo 9.00–11.00.

• Launeen kirkko, Laune sali, Tapparakatu 22, p. 044 7191 310, musiikkiperhekerho perjantaisin klo 9.00–11.00.

Ajantasaiset tiedot perhekerhoista ja muusta toiminnasta lapsiperheille löydät Lahden seurakuntien sivuilta: Perhekerhot - Lahden seurakunnat

Pyhäkoulut

Pyhäkoulu on eri-ikäisten lasten oma jumalanpalvelus, lastenkirkko. Siellä lauletaan, leikitään, hiljennytään, tutustutaan raamatunkertomuksiin sekä ollaan yhdessä. Pyhäkoulussa opetellaan elämäntaitoja, kiitollisuutta, toisen kunnioittamista, itsensä arvokkaaksi kokemista sekä Jumalan hyvyyteen ja huolenpitoon luottamista.

Pyhäkoulunohjaajina toimivat vapaaehtoiset työntekijät, jotka ovat koulutettu tehtävään. Pyhäkoulu sopii kaikenikäisille lapsille, aikuiset ovat tervetulleita mukaan. Pyhäkoulut ovat maksuttomia.

Pyhäkoulu on lapsen oma  paikka hiljentyä ja olla Jumalan hoidettavana.

Launeen seurakunnan kirjepyhäkoulusta ja muista seurakuntien pyhäkouluista löydät tarkemmat tiedot Pyhäkoulut-sivulta.

Päiväkerhot ja koululaisten iltapäivätoiminta

Päiväkerhoista ja koululaisten iltapäivätoiminnasta Linkki avautuu uudessa välilehdessälöydät tietoa sivuiltamme Lapsille ja lapsiperheille - Lahden seurakunnat

Lisätiedot Launeen alueen lapsiperheiden toiminnasta: varhaiskasvatuksen esimies Minna Tuominen, p. 044 719 1236, ​minna.m.tuominen@evl.fi

Kouluikäiset

Launeen seurakunnassa kouluikäisille on tarjolla ilmaisia kerhoja, avoin kirkko -toimintaa ja partioryhmiä. Harrastekerhoissa ainakin kokataan, askarrellaan, pelataan ja tehdään muita kivoja juttuja yhdessä. Käy katsomassa viikkotoiminta kouluikäisille osoitteessa www.launeensrknuoret.fi/kouluikaiset ja tule mukaan!

lapsia piirtämässä