kuvituskuva
Kuva: Suomen Partiolaiset/Mikko Roininen

Lahdessa toimii seitsemän partiolippukuntaa, jonka taustayhteisönä toimii paikallisseurakunta

Partio on maailmanlaajuinen varhaisnuoriso- ja nuorisojärjestö, jolla on toimintaa myös Lahdessa. Löydä sinulle sopiva lippukunta ja ilmoittaudu mukaan!

Partiossa opetellaan hyödyllisiä taitoja ja tietoja, kuten ensiapua, retkeily- ja erätaitoja, ihmissuhdetaitoja, luonnontuntemusta ja -suojelua ja niin edelleen. Pienemmät opettelevat asioita leikinomaisesti ja iän ja taitojen karttuessa haastetta tulee lisää.

Partio tarjoaa toimintaa 7-vuotiaasta aikuisuuteen saakka. Nuoremmat partiolaiset kokoontuvat yleensä kerran viikossa tunnin tai puolentoista tunnin ajan sisällä "partiokolossa" tai ulkona. He noudattavat partio-ohjelmaa, jossa erilaisten tehtävien ja leikkien avulla opitaan hyödyllisiä tietoja ja taitoja. Vanhempien partiolaisten kokoontuminen voi olla epäsäännöllisempää ja heidän ohjelmansa on omaehtoisempaa koostuen erilaisista projektiluonteisista ohjelmakokonaisuuksista. Lisätietoja partiotoiminnasta saat suoraan lippukunnista ja seurakuntien partiotyöntekijöiltä.

Keski-Lahti

Lahden KatajaisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Kirkkokatu 5:ssä ja Ankkurin seurakuntakodilla. Lippukunnanjohtajana toimii Anu Puro, p. 040 500 4618. Toimintaa on tytöille ja naisille.

Lahden SinisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Kirkkokatu 5:ssä. Lippukunnanjohtaja on Juho Pohjantuli, p. 040 772 0021. Toimintaa on kaikille.

Lippukuntien taustayhteisö on Keski-Lahden seurakunta.

Laune

LähdesiskotLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Launeen kirkolla, osoitteessa Tapparakatu 7.

Lähteen vartijatLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Launeen kirkolla, Tapparakatu 22:ssa.

Lippukuntien taustayhteisö on Launeen seurakunta.

Joutjärvi

Joutjärven KipinätLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Joutjärven kirkolla, Ahtialan seurakuntakeskuksessa, Kunnaksen seurakuntakodilla ja Kariston tilassa. Lippukuntaan voit olla yhteydessä osoitteella joutjarvenkipinat@gmail.com. Toimintaa on tytöille, pojille ja aikuisille.

Lippukunnan taustayhteisö on Joutjärven seurakunta.

Salpausselkä

Harjunalustan SiniveljetLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Jalkarannan seurakuntakodilla  ja Salpausselän kirkolla. Lippukunnan johtaja on Eetu Salmensuu, p. 044 307 9683. Toimintaa on tytöille, pojille ja aikuisille.

Lippukunnan taustayhteisö on Salpausselän seurakunta.

Nastola

NastapartioLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuu Villähteen seurakuntakodilla, Luomaniemen toimintakeskuksessa ja Nastolan seurakuntatalon partiotoimistolla. Lippukunnan johtaja on Juha Istukaissaari, p. 050 589 9996. Toimintaa on tytöille, pojille ja aikuisille.

Lippukunnan taustayhteisö on Nastolan seurakunta.

Lisätietoja partiosta saat lippukunnista sekä seuraavilta seurakuntien partiotyöntekijöiltä

Keski-Lahden seurakunta
Kirkkokatu 5
PL 84 15111 Lahti