Launeen kirkko

kirkko kadun varrella kesäpäivänä

044 719 1501 Suntio-vahtimestari

190

Kirkossa järjestetään säännöllisesti jumalanpalveluksia, ja se soveltuu myös konserttien, tapahtumien ja kirkollisten toimitusten järjestämiseen. Se toimii Launeen seurakunnan lähikirkkona. Kirkko on avoinna arkisin klo 9–17 ja viikonloppuisin tilaisuuksien yhteydessä.

Kirkkosalissa on 190 istumapaikkaa.

Kirkkosaliin pääsee pyörätuolilla pääoven luiskaa myöten, eteisaulassa on inva-wc ja alakerran tiloihin pääsee hissillä. Induktiosilmukan kuuluvuusalueen kartta on kirkon ilmoitustaululla.

Launeen kirkko sijaitsee Tapparakadun ja Kaarikadun kulmatontilla. Pysäköintialue 50 autolle sijaitsee Kaarikadun puolella.

Alakerrassa sijaitsevassa Launesalissa on mahdollista järjestää muistotilaisuuksia, kastekahvituksia ja muita juhlia enintään 50 hengelle.

Yläkerrassa sijaitsevassa Lähdesalissa on mahdollista järjestää muistotilaisuuksia, kastekahvituksia ja muita juhlia enintään 40 hengelle.

Katso Launeen kirkon tilojen virtuaaliesittelyt

Kirkkosali ja ulkonäkymä Tapparakadun suunnasta

Katso virtuaaliesittely isompanaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Launesali

Katso Launesalin virtuaaliesittely isompanaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lähdesali

Katso Lähdesalin virtuaaliesittely isompanaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kodikas kirkko omakotialueen kupeessa

Launeen kirkko on pieni, perinteinen ja intiimin kodikas, jonne ihmisen on helppo astua sisään. Kirkko on monille tuttu lämminhenkisistä perhetilaisuuksista ja jumalanpalveluksista.

Launeen kirkko sijaitsee kuuluisan lähteen lähellä. Arkkitehti Erik Lindroosin piirtämä Launeen kirkko valmistui vuonna 1953. Kirkko sopii sitä ympäröivään 1940- ja 1950-luvuilla rakennettuun omakotialueeseen.

Viisi vuotta valmistumisen jälkeen eli 1958 kirkkoa laajennettiin rakentamalla siihen muun muassa sakaristo-osan yhteyteen kokoontumistila. Ulkonaista ilmettä kohennettiin ja rakennuksen viereen rakennettiin kirkon merkiksi kirkontorni kelloineen ja risteineen.

Launeen kirkon urut ovat Paschen urut Saksasta.

Kirkon peruskorjaus ja muutostyöt tehtiin vuosina 2000–2001

Peruskorjauksen tarkoituksena oli säilyttää kirkon ulkoasu ja julkisivumateriaalit nykyisen kaltaisina. Uudistetun kirkon sisätilojen suunnittelussa on otettu huomioon hiljentymiseen liittyvä tietty askeettisuus. Kirkkomiljöö, sen kirkko- ja kirkkopiha erotettiin kadun vilinästä rajaavalla aidalla. Kirkkorakennuksessa on tiloja erilaiseen perhetyöhön ja muuhun seurakunnalliseen käyttöön. Uudissuunnitelman teki arkkitehti Satu Päivärinne.

Uudet kirkkotekstiilit ovat professori, tekstiilitaiteilija Helena Hyvösen käsialaa.

Tiedustelut ja varaukset:

044 719 4629 Tilavaraukset

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Hissi Hissi
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Pysäköinti Pysäköinti
Pysäköintipaikka liikuntaesteisille Pysäköintipaikka liikuntaesteisille
wc wc
Kahviastiasto
Ruokailuastiasto
Keittiö
Pöytiä ja tuoleja
Tuoleja riveissä
Piano/flyygeli
Kastemalja
Omatoiminen tilaisuus

ti 19.3. klo 9.00 -11.00

Launeen kirkon perhekerho

Lasten ja aikuisten yhteinen kerho
ti 19.3. klo 11.00

Paluumuuttajaeläkeläiset ryhmä

Tule mukaan yhteiseen ryhmään keskustelemaan suomeksi ajankohtaisista aiheista kirkkovuodessa ja elämässä.
ti 19.3. klo 14.00

Tuolijumppatuokio, ohjaaja Harjulasta, Elina Kämppi p. 041 7301237

Ennakkoilmoittautumista ei tarvita, vaan ilmoittautua voi ohjaajalle tunnin alussa. Käyntimaksu on 3,50€/kerta, joka maksetaan tunnin alussa ohjaajalle.
ti 19.3. klo 17.00 -19.00

ke 20.3. klo 9.00

Aamurukous

Päivän aloitus hetken hiljentyen, keskiviikkoisin klo 9.
ke 20.3. klo 9.30

Leskien aamiainen