Kausityö hautausmailla

Hautausmaiden kausityöhaku 18.12.2023 - 1.3.2024 (päättyen klo 12)

Haemme kausityöntekijöitä vuoden 2024 kesäkaudeksi. Kausitöihin haetaan sähköisen lomakkeen kautta, johon pääsee

Avoimet työpaikat-sivulta

Hakemusten käsittely aloitetaan jo hakuaikana.

Lahden seurakuntayhtymä ottaa palvelukseen vuosittain noin 80 kausityöntekijää hautausmaille. Töihin otetaan vain 18 vuotta täyttäneitä. Työtehtäviä on tarjolla useita mm. hautausmaiden kunnossapidosta kiinnostuneille, työnjohdon sijaisille, puutarhureille, pienkoneiden kuljettajille. Lisäksi tarvitaan hautausvahtimestareita. Kaikki työtehtävät eivät vaadi alan koulutusta.

Hautausmaalla työskentelevän tulee huomioida, että hautausmailla käy surutyötään tekeviä omaisia, ja että työntekijän käytöksen ja ulkoisen olemuksen tulee olla omaisia kunnioittavaa.

Työpisteet

Lahden seurakuntayhtymän hautaustoimen alaiset työpisteet:

• Levon hautausmaa
  • Läntinen hautausmaa
  • Mustankallion hautausmaa
  • Nastolan hautausmaa
  • Vanha hautausmaa
  • Lahden ja Nastolan sankarihautausmaat

Työsuhteen alussa määritellään työntekijän pääasiallinen työpaikka, mutta tarvittaessa työntekijä on velvollinen työskentelemään myös muissa hautaustoimen alaisissa työpisteissä.

Palkka

Hautausmailla noudatetaan Kirkon yleistä virka- ja työehtosopimusta. Palkkaus on tehtäväkohtainen ja se määräytyy tehtävän vaativuuden mukaan.