Apua Ukrainaan -konserteissa Ristinkirkossa kerättiin 9 000 euron kolehti

Apua Ukrainaan -hyväntekeväisyyskonsertissa Lahden Ristinkirkossa esiintyivät muun muassa Samu Blomster, Aste ja Ideaali. Kuva: Janne Raevuori/Lahden seurakunnat

Apua Ukrainaan -hyväntekeväisyyskonserteissa Lahden Ristinkirkossa lahjoitettiin kolehtiin noin 9 000 euroa keskiviikkoiltana. Sen lisäksi lahjoituksen voi tehdä myös MobilePaylla tai tilisiirtona suoraan Kirkon Ulkomaanavulle. Tuki ohjataan ukrainalaisille sodan uhreille.

Kahteen konserttiin saapui nauttimaan musiikkiesityksistä yhteensä 870 katsojaa. Hyväntekeväisyyskonsertin ideoinut ja sen taiteellisena tuottajana toiminut Heidi Pakarinen on tyytyväinen konsertti-iltaan.

”Siinä kun etupenkissä esityksiä kuuntelin, tuntui, ettei sydänkään mahdu rintaan ja paikoilleen. Elin niin vahvasti sitä valtavaa tunnetta ja kaikkien auttamishalua ja yhdessäolon voimaa”, Pakarinen kertoo.

Konserteissa esiintyi lahtelaista artistikaartia. Lavalle kipusivat Aste, Aki Samuli, Brädi, Dimitri Keiski & Katja Lukin-Keiski, Heidi Pakarinen, Henry Friman, Ideaali & Jay Who, Ilpo Kaikkonen, Katariina Keinänen, Lahden Gospelkuoro, Marko Haavisto, Pauli Pietiläinen ja Teemu Harjukari.

"Oli äärettömän tärkeää, että saimme ihmisiä yhteen kokemaan ja tuntemaan. Vielä kun me pystyimme yhdessä auttamaan, se on niin paljon enemmän kuin sitä tekisi ihan yksin”, Pakarinen sanoo.

Hän muistuttaa, että auttamistarve ei lopu konsertti-iltaan.

”Kirkon Ulkomaanavun keräys on edelleenkin voimassa. Kaikki apu on tärkeää ja merkittävää vielä konserttien jälkeenkin. Olisi upeaa, jos esimerkiksi päijäthämäläiset yritykset lähtisivät mukaan auttamaan.”

Lisätiedot:

Heidi Pakarinen, Apua Ukrainaan -konserttien taiteellinen tuottaja, 050 912 3050

Riku Suokas, diakoniajohtaja, 044 719 1260, riku.suokas@evl.fi

2022-03-17 14:27:00.0