Lahtelaiset ehdokkaat ja valitsijayhdistykset ottavat mittaa Etelä-Suomen Sanomien seurakuntavaalitentissä

MicrosoftTeams-image.png

Etelä-Suomen Sanomien seurakuntavaalitentti järjestetään tiistaina 8. marraskuuta kello 18 Malskilla uuden taidemuseon yhteydessä sijaitsevassa Sammiosalissa (Päijänteenkatu 9, Lahti). Tentin juontavat päätoimittajat Markus Pirttijoki ja Matti Eve.

Upeasti remontoidussa entisessä panimokorttelissa on luvassa poreilevaa keskustelua seurakuntavaalien teemoista. Mukana on edustajat kaikista Lahdessa ehdokkaita asettaneista valitsijayhdistyksistä: Marja-Leena Vierumäki (Kirkko keskellämme), Sari Niinistö (Kokoomus ja sitoutumattomat), Erkki Nieminen (Kristillis-yhteiskunnallinen sos.dem. vaaliliitto), Tiina Wallin (Tavalliset seurakuntalaiset), Minna Saarelma-Paukkala (Tulkaa kaikki) ja Ohto Oksanen (Yhdistynyt seurakuntaväki).

Seurakuntavaalitentti on avoin yleisötilaisuus. Sitä voi seurata myös suorana lähetyksenä osoitteessa ESS.fi. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Etelä-Suomen Sanomien ja Lahden seurakuntien kanssa.

Lahden seurakunnissa on asetettu ehdolle kaikkiaan 167 eri henkilöä. Seurakuntavaalit ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa äänestämällä pääsee vaikuttamaan oman seurakunnan tulevaisuuteen. Luottamushenkilöt äänestävät myös kirkolliskokousvaaleissa eli valitsevat maallikkoedustajat kirkon ylimpään päättävään elimeen.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys järjestetään 8.-12. marraskuuta ja varsinainen vaalipäivä on 20. marraskuuta.

Lisätiedot: Markus Luukkonen, viestintäpäällikkö, 044 719 1250, markus.luukkonen@evl.fi

2022-10-21 14:05:36.0