Kunnaksen seurakuntakodille löytyi ostaja, kiinteistön myynti etenee kirkkovaltuuston päätettäväksi

Kunnas_ulko_S.jpg

Lahden seurakuntayhtymän omistamaa Kunnaksen seurakuntakotia esitetään myytäväksi kiinteistöhallintoyhtiö Green Frog Holding Oy:lle.

Lahden seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto esittää Lahden yhteiselle kirkkovaltuustolle kiinteistön myymistä 250 000 euron velattomalla kauppahinnalla. Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui torstai-iltana 15.12.

Kunnaksen seurakuntakoti rakennettiin vuonna 2002 alueen lapsiperheiden suuren määrän vuoksi. Rakennus on toiminut Kunnaksen alueen lapsiperheiden kerhotilana.

”Vuosien saatossa Joutjärven seurakunnan alueen kerhotilojen tarve on kuitenkin muuttunut. Tällä hetkellä se on suurin Karistossa, josta seurakunnan toiminnalle vuokrattiin tilat vuonna 2020”, kertoo  kiinteistöpäällikkö Jukka-Pekka Penttinen.

Kunnaksesta kerhoja on siirretty Ahtialan seurakuntakeskukseen. Päiväkerhotoiminta Kunnaksessa loppui syksyllä 2021. Tämän jälkeen kiinteistössä on toiminut vain Kunnaksen koulun iltapäiväkerho.

Kunnaksen seurakuntakodin huoneistoala noin 325 m2. Tiloissa on kerhohuoneita sekä pieni keittiö ja sosiaalitilat. Rakennus on sähkölämmitteinen.

Myyntipäätös on Lahden seurakuntayhtymän kiinteistösuunnitelman mukainen. Toimenpidesuunnitelmassa linjataan, että Kunnaksen seurakuntakodin kiinteistöstä luovutaan. Joutjärven seurakuntaneuvosto on jo aiemmin lausunnossaan todennut pitävänsä tärkeänä, että suunniteltu Kunnaksen tilojen myyminen saadaan ripeästi käyntiin.

Kiinteistön kauppakirja allekirjoitettiin 13. joulukuuta. Kirkkovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran 18. tammikuuta. Mahdollisen myyntipäätöksen jälkeen kauppa menee vielä kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Kiinteistön omistusoikeus siirtyy ostajalle vasta, kun päätökset ovat lainvoimaisia ja koko kauppasumma on maksettu.
Iltapäiväkerhon toiminta jatkuu kiinteistössä lukuvuoden 2022–23 loppuun.

Kaksi johtavaa virkaa haettavaksi

Yhteinen kirkkoneuvosto julisti kaksi Lahden seurakuntayhtymän johtavaa virkaa haettaviksi.

Diakonian ja sairaalasielunhoidon johtajan virka täytetään 1.6.2023 alkaen. Viran hakuaika on 2.–30.1.2023.

Keskusrekisterin johtajan virka täytetään 1.6.2023 alkaen. Viran hakuaika on 2.–30.1.2023.

Lisätiedot: Kari Eskelinen, yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, 044 719 1213, kari.eskelinen@evl.fi

Thu Dec 15 22:11:00 EET 2022