Seurakuntien palvelupisteen avajaiset

vapaudenkatu_6_aula.jpg

Torstaina 3.11. klo 13 – 17 Juhlitaan Vapaudenkatu 6:n asiakaspalvelun avautumista. Avajaisten tarkoituksena on esitellä palvelupisteen toimintaa lahtelaisille. Seurakunta on keskittänyt kaikki keskeiset palvelutoiminnot yhteen pisteeseen Lahden torin varrelle, jotta ne olisivat helposti saavutettavissa. Aiemmin palvelut sijaitsivat hajallaan Vapaudenkadun, Mariankadun ja Kirkkokadun eri toimipisteissä.

Palvelupisteessä sijaitsevat:

Keskusrekisterin asiakaspalelu, jossa voi sopia muun muassa lapsen kastamisesta, vihkimisen ja hautajaisten järjestelystä. Siellä voi myös tehdä sopimuksen omaisen haudan hoidosta, tilata virkatodistuksen, avioliiton esteiden tutkinnan tai sukuselvityksen.

Diakonian asiakaspalvelu, jossa voi sopia vastaanotosta diakonian työntekijöiden kanssa. Diakoniatyö tarjoaa apua monenlaisissa elämäntilanteissa, kuten yksinäisyydessä, taloudellisissa vaikeuksissa, asunnottomuudessa ja ahdistuksessa.  Ajan voi varata myös maahanmuuttajatyöntekijälle, vammaistyöntekijälle tai päihdetyöntekijälle.

Missiokauppa, josta voi ostaa monenlaisia tuotteita seurakuntien lähetystyön tukemiseen. Tuotteet on tehty eettisesti kestävästi. Osa tuotteista tulee kehitysmaista ja osa on puolestaan valmistettu Suomessa ja näistä osa Päijät-Hämeessä. Missiokaupalla on myös oma Missio-mallisto, jonka on suunnitellut Marianne Valola.

Marian Kammari –kahvila, jota pitävät yllä vapaaehtoiset. He myös leipovat kahvin kanssa tarjottavat pullat ja muut herkut.

Päivystävä pappi, joka on tavattavissa päivittäin palvelupisteen toisessa kerroksessa

Avajaisjuhlien alussa on ohjelmaa, lyhyitä puheenvuoroja, musiikkia Kameo-Duo, arpajaiset sekä kahvitarjoilu. Ohjelman jälkeen on mahdollisuus tutustua koko talon tiloihin.

Wed Oct 26 15:38:00 EEST 2016