Yhteisessä kastejuhlassa kymmenkunta kastettavaa

Sunnuntaina 23.4. vietettiin Ristinkirkossa erityistä juhlaa. Yhdeksän lasta ja nuorta kastettiin kirkon jäseneksi. Lahden seurakunnat järjestivät jo kolmannen kerran matalan kynnyksen kastetapahtuman kastamatta jääneille 0 - 14-vuotiaille.

Koko kaupungin yhteinen kastejuhla etenee niin kuin tavalliset ristiäiset. Erona on kuitenkin se, että nyt Ristinkirkon etuosassa oli neljä kastepöytää ja niiden äärellä toisilleen alun perin vieraita lapsia, nuoria, vanhempia ja kummeja. Keski-Lahden pappi Nina Tetri-Mustonen johdatti juhlaa eteenpäin ja neljä muuta pappia kastoi kastemaljojensa äärellä omat kastettavansa. Päätteeksi koko joukolle oli tarjolla kakkukahvit Ristinkirkon alakerrassa.

Kastetapahtuma järjestetään varmaankin myös ensi vuonna, mutta sitä ennenkin voi ottaa yhteyttä kotiseurakuntaan ja lähteä järjestämään kastejuhlaa alle rippikouluikäiselle lapselle tai nuorelle, jos kaste on jäänyt vauvaiässä väliin.

Riitta Särkiö

2017-04-25 09:11:17.0