Marian Kammarissa ennätysmäärä kävijöitä

Marian Kammrin kahvilan suosittu yhteislaulutilaisuus kerää usein kahvilan täyteen. Kuva: Markku Lehtinen

Lahden seurakuntayhtymän kahvila Marian Kammari muutti elokuussa uusiin tiloihin Vapaudenkadun varrelle torin viereen. Tähän mennessä uusissa tiloissa on käynyt kaikkiaan 22 400 kahvilavierasta. Luku on suurin koko Marian Kammarin historiassa.

Marian Kammarin vapaaehtoistoiminnasta vastaava Mervi Rossi kertoo, että kasvanut kävijämäärä tarkoittaa myös lisää mahdollisuuksia hyväntekeväisyyteen.  Kahvilatoiminnan tuotoista voidaan emäntien toiveiden mukaan jakaa aiempaa enemmän lahjoituksia.

Viime vuonna tuettiin Etiopialaista kummilapsiryhmää Suomen Lähetysseuran kautta sekä ostettiin Naisten pankin osake. Nyt tämän vuoden puolella tuotoilla on ostettu lisää Naisten Pankin osakkeita, nyt Marian Kammarilla on niitä jo viisi (a 750 e /kpl). Lisäksi kahvila on tehnyt lahjoituksen Vesijärven suojeluun ostamalla Vesijärvidiplomin (1000 e).  Syksyllä lahjoitetaan rahaa lisää uusiin, kahvilan emäntien osoittamiin kohteisiin. Mielessä heillä ovat olleet mm. lahtelaiset vanhukset.

Marian Kammari on Lahden seurakuntayhtymän vapaaehtoistyön yksikön kahvila Lahden keskustassa. Kahvilaa pyörittävät vapaaehtoiset emännät, joita on lähes 70.

Kahvila on avoinna arkisin 9.30 – 15.00. Maanantaisin kahvilassa järjestetään suosittu yhteislaulutilaisuus kello 13.00.

2017-05-30 12:43:01.0