Piispantarkastus Launeella 21.-23.9.

Syyskuussa järjestetään Launeen seurakunnassa piispantarkastus. Tämä vuosisatainen kirkollinen tapahtuma on viime vuosina saanut uudenlaisen ilmeen. Piispantarkastuksessa ei niinkään enää katsota taaksepäin ja tarkastella mennyttä. Nyt pääpaino on seurakunnan tilanteessa ja tulevaisuudessa. Miten seurakunta voisi parhaiten palvella Kristusta ja alueen ihmisiä juuri tässä ajassa?
Tampereen piispa Matti Repo

Piispantarkastus alkoi Launeella jo tämän vuoden loppiaisena. Sen jälkeen työyhteisö ja luottamushenkilöt ovat työskennelleet hiippakunnan ohjaajien Tero Matilaisen ja Tuulia Matilaisen kanssa. Yhteinen matka huipentuu syyskuiseen viikonloppuun, jolloin piispa Matti Repo vierailee seurakunnassa. Hänen mukanaan ovat pappisasessori Terhi Törmä ja lääninrovasti Annakaisa Rantala. Perjantain ohjelmaan kuuluu mm. vierailu Renkomäen koulussa, Luhdan pääkonttorissa ja uudella poliisitalolla.

Kaikille avoimia tilaisuuksia ovat perjantain aamurukous Renkomäen srk.kodilla 21.9. klo 9.00, piispan kyselytunti Launeen kirkossa perjantaina klo 17.00 ja iltarukous eli vesper. Kyselytunnilla kaikilla on mahdollisuus kysellä Matti Revon kantoja ajankohtaisiin tai muuten mielessä liikkuviin asioihin.

Sunnuntaina 23.9. koko seurakunta viettää yhdessä juhlaa. Silloin on klo 10.00 piispanmessu, jossa Matti Repo saarnaa. Messun jälkeen nautitaan keittolounas ja kirkkokahvit. Piispantarkastus päättyy juhlahetkeen kirkossa.
Tervetuloa!

2018-08-29 08:49:00.0