”Minun Nastolani” -näyttely Nastolan seurakuntatalon aulassa

Minun Nastolani -näyttely kiertää eri puolilla Nastolaa ja Lahtea. Sen seuraava pysähtymispaikka on Nastolan seurakuntatalon aulassa. Näyttely on esillä lokakuun ajan, 1.-31.10. ma-pe klo 9-16.

Nastolan kirkko, kuva Erkki Hämäläinen.

Kotiseutukuvaaja Erkki Hämäläisen kuvat kertovat työstä ja vapaa-ajasta Nastolassa – kaunista luontoa unohtamatta. Tekstit ovat tutkija Sini Ojalan

Näyttely on osa Nastolan historian neljännen osan kirjoitustyötä, joka on parhaillaan käynnissä Lahden kaupunginmuseossa. Teoksen kirjoittaa kaupunki-identiteetteihin erikoistunut tutkija Ville Eerola. Nastolalaisten historiaa sota-ajasta kuntaliitokseen käsittelevä teos ilmestyy syksyllä 2020.

Minun Nastolani -näyttely herättelee muistoja Nastolasta. Entiset ja nykyiset nastolalaiset – siellä pitkään asuneet ja muualta muuttaneet – pääsevät osallistumaan historiankirjoitukseen Minun Nastolani -sivulla Facebookissa sekä muistelutyöpajoissa, joita järjestetään kuukausittain. Tervetuloa mukaan!

2018-09-25 14:16:00.0