Lahden seurakunnat välittää itsenäisyyspäivän ja joulun tunnelmat omalla YouTube-kanavallaan

Lahden seurakunnissa on päätetty lisätä joulukuun aikana tuntuvasti verkkolähetysten tarjontaa. Lähetyksiä lisätään, koska adventti ja joulunpyhät ovat perinteisesti ahkeraa kirkossakäyntiaikaa, ja seurakuntien aikuisten toiminta on nyt koronavirusepidemian vuoksi tauolla. YouTube-kanavallemme pääset tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvassa on neljä adventtikynttilää.

Lahden seurakuntien YouTube-kanavalla voi osallistua esimerkiksi Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksiin.

Itsenäisyyspäivänä striimataan jumalanpalvelus Ristinkirkossa sekä kunnianosoitus sankarihaudoilla. Ensi viikolla lauletaan kauneimpia joululauluja Ahtialan seurakuntakeskuksesta välitettävässä suorassa lähetyksessä. Joululaulujen sanat tekstitetään ruudulle. Kauneimpia joululauluja lauletaan kaikkiaan viidessä tilaisuudessa, ja muun muassa lapset on huomioitu omalla 20.12. julkaistavalla ohjelmalla. 17.12. on luvassa Laturauhan julistus Salpausselällä.

Jouluviikolla tarjonta tihenee vielä entisestään. Miikka Kallio muusikkoystävineen laulattaa joululauluja aatonaattoiltana 23.12. lähetettävässä tilaisuudessa. Jouluaattona on luvassa Ristinkirkosta perheiden aattohartaus klo 14, ja joulupäivänä ja tapaninpäivänä messut klo 10.

Verkkolähetykset eli striimaukset ovat vakiintuneet vuoden 2020 aikana osaksi seurakuntien toimintaa. ”Olemme saaneet palvelusta hyvää palautetta ja myös oppineet vuoden aikana paljon uutta. Suosituimmilla lähetyksillämme on ollut useita tuhansia katsojia. Striimaukset tekevät seurakuntien toiminnasta kaiken kaikkiaan paremmin saavutettavaa. Verkkolähetyksien kehittämistä jatketaan myös ensi vuonna”, sanoo Lahden seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Markus Luukkonen.

Jouluna verkkoon

Lahden seurakuntien YouTube-kanavalla

su 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Ristinkirkossa
su 6.12. klo 11 Kunnianosoitus sankarihaudoilla
to 10.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut Ahtialassa
su 13.12. klo 10 Messu Launeella
su 13.12. klo 14 Kauneimmat Joululaulut Nastolassa (tallenne)
su 13.12. klo 17 Kipinämessu Christmas Worship
to 17.12. klo 17.30 Laturauhan julistus Salpausselällä
su 20.12. klo 10 Messu Salpausselällä
su 20.12. klo 15 Lasten Kauneimmat Joululaulut (tallenne)
su 20.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut Salpausselällä
ke 23.12. klo 20 Kauneimmat Joululaulut Miikka Kallio & Co.
to 24.12. klo 14 Aattohartaus Ristinkirkossa
pe 25.12. klo 10 Jouluaamun messu Ristinkirkossa