”Tämä on ylistystä, tämä on glooriaa” - kesälaitumille Heidi Pakarisen laulamalla energisellä Suvivirrellä

Tuttu ja rakastettu Suvivirsi soi tänä kesänä uutena raikkaana versiona. Syvälle suomalaisten sydämiin laulanut tangokuningatar Heidi Pakarinen sekä muusikot Miikka Kallio ja Jakke Saarinen vievät kiinteästi kevätkauden päättäjäisiin liittyvän virren afroamerikkalaisiin tunnelmiin. Uudesta sovituksesta löytyy niin groovaavan funkin, mehevän gospelin kuin latin jazzinkin vivahteita, helmiäisnauhana soljuvaa linnunlaulua unohtamatta. Heidi Pakarinen ja Lahen Suvivirsi on julkaistu musiikkivideona Lahden seurakuntien YouTube-tililläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Suvivirsi-video kuvattiin koulujen päättäjäisviikolla lahtelaisin voimin kauniissa peltomaisemissa. Kuva: Jani Mahkonen

”Suvivirsi on täynnä iloa, kiitosta ja herkkyyttä. Tässä sovituksessa on myös ylistystä kesälle, luonnolle ja meitä ympäröivälle valolle. Laulajan sielu avautuu ja valmistautuu ottamaan vastaan kesän ja elämän kauneuden. Tämä on ylistystä, tämä on glooriaa”, Heidi Pakarinen kertoo.

Suvivirren tuottaja on Lahden seurakuntien nuorisomuusikko Miikka Kallio. Kallio soittaa itse pianoa, ja rummuissa kuullaan Jakke Saarista. Musiikkivideon toteutuksesta vastaa lahtelainen Inspiroiva Creative Oy.

”Pyörittelin Suvivirttä viime vuonna työpöydälläni pidemmän tovin ja päädyin tekemään mahdollisimman rikkaan version sinfoniaorkesterille. Koronarajoitukset estivät kokonaisen orkesterin käyttämisen, joten tein version pienemmälle Sinfonia Lahden kokoonpanolle”, Kallio kertoo. Kallio huomasi pian, että sovituksessa on aineksia moneen. ”Se taipuu rajuksi rockiksi, etelän lattarirytmeiksi ja vaikka mihin. Todellinen herkkupala siis! Kun tänä vuonna mietimme suomalaiseen kesään sopivia artisteja, vastaus löytyi omasta kaupungistamme. Heidi Pakarinen edustaa itselleni sitä valoa, jota Suomen suvi on pullollaan. Toivottavasti voimme olla käynnistämässä meidän kaikkien kesän”, Kallio fiilistelee.

Videoon pääset tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2021-06-04 12:48:00.0