Lahden Gospelkuoro palaa tv-ruutuihin konsertoimalla kahdesti Ristinkirkossa

Kuvassa on Sun puolella- ja Hosanna-konserttien mainos.

Lahden Gospelkuoro on jälleen Ylen kumppanina televisioitavissa Riemulaulut-ohjelmissa. Musiikkipitoiset hartausohjelmat taltioidaan 13. ja 14. lokakuuta yleisötilaisuuksissa Ristinkirkossa ja esitetään myöhemmin TV1-kanavalla sekä Yle Areenassa. ”On ollut suuri kunnia tehdä Yle TV1:n kanssa jo neljät Riemulaulut. Nyt ovat vuorossa ohjelmat 5 ja 6. Valmistautuminen on pitkäjänteistä ja vaatii kuorolaisilta myös itseohjautuvaa työtä”, kuvailee kuoronjohtaja Marjaana Turunen.

Lahden Gospelkuoro on kokenut ryhmä; edellisen kerran se esiintyi televisiossa viime kesänä Lahdessa kuvatussa Puoli seitsemän -ohjelman jaksossa. Esitys taltioitiin turvavälein Ristinkirkon portailla. Kameroiden edessä esiintyminen on aina yhtä kutkuttavaa, toteaa Turunen. ”Tilannetta helpottaa se, että vaikka tilaisuudet tallennetaan pääosin elävän yleisön kanssa, aina on uudelleenotto-optio. Talent Suomen finaalissa vuonna 2016 tätä mahdollisuutta ei ollut.”

Riemulaulut-konserttien teemoja ovat "Sun puolella" ja "Hosanna". Ensimmäinen rakentuu kokonaan Antti Kleemolan lauluista. ”Ne käsittelevät pikkulapsiperheellisen, työikäisen, tavallisen suomalaisen arkea. Myös Elastisen versio Sun puolella -laulusta kannattaa kuunnella. Saamme mukaan parilla laululla myös Lahden yhteiskoulun nuoret”, Turunen kuvailee. Jälkimmäisessä liikutaan adventin tunnelmissa ja kuullaan Lahden Gospelkuoron rakastetuimmat joululaulut sekä lisäksi Lahden musiikkiluokkien Laulupuu-kuoroa.

Lahden Gospelkuoron syksy

Konsertit

•    Riemulaulut – Sun puolella ke 13.10. klo 18 Ristinkirkossa
Elina Vaittinen, Riku Suokas, Miika Niemelä, Lahden Gospelkuoro, johtaa Marjaana Turunen, solistina Antti Kleemola, Lahden yhteiskoulun nuoret, johtaa Eetu Taavitsainen.
•    Riemulaulut – Hosanna to 14.10. klo 18 Ristinkirkossa
Elina Vaittinen, Riku Suokas, Leena Kaartinen, Lahden Gospelkuoro, johtaa Marjaana Turunen, solistina Laura Autio, Laulupuu, johtaa Camilla Sundberg.

TV-esityspäivät

•    Sun puolella su 24.10. klo 10 ja ma 25.10. klo 11
•    Hosanna su 12.12. klo 10 ja ma 13.12. klo 11
•    Marjaana Turunen on lisäksi mukana Pisara-ohjelmassa. Se esitetään Yle TV1:ssä la 23.10. klo 12.40 ja ma 25.10. klo 10.55.

Lisätiedot: kuoronjohtaja Marjaana Turunen, 044 719 1461, marjaana.turunen@evl.fi

2021-10-05 08:19:00.0