48 luentoa, 35 opettajaa, 24 tuntia – Ristinkirkossa tarjolla läpileikkaus Raamatusta yhdessä viikonlopussa

Lahden Ristinkirkossa järjestetään 15.-17. lokakuuta Raamattuun keskittyvä opetusmaraton. Raamattu alusta loppuun -tapahtuman ohjelmassa on yhden viikonlopun aikana peräti 48 luentoa, joiden aikana kuullaan 35:tä eri opettajaa ja käydään Raamattu läpi kirja kerrallaan. Opettajina kuullaan teologian tohtori Eero Junkkaalaa, Raamatunopetusakatemian kurssin käyneitä opettajia sekä Lahden seurakuntien työntekijöitä.

Erikoispitkä rupeama etenee 20 minuutin pituisin luennoin koko ajan seuraavasti: pe 18-21, la 9-21 ja su 12-21. Jokaisen luennon jälkeen on lyhyt jaloittelutauko. Väliajoilla ja luentoja kuunnellessa voi samanaikaisesti nauttia kahvilan antimista ja kirjapöydän valikoimasta.

Vastaavia viikonloppuja on järjestetty aiemmin kahdesti: Helsingissä ja Turussa. Raamatunopetusakatemian johtaja Eero Junkkaalan mukaan tapahtuma on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat yhden viikonlopun aikana kokonaiskuvan Raamatun sisällöstä. ”Erityisesti toivotaan niitä, jotka eivät ole vakituisia kirkossa kävijöitä. Nyt saisi lyhyessä ajassa tietää, mitä Raamattuun oikein on kirjoitettu”, Junkkaala vinkkaa.

Vuonna 2015 toimintansa aloittaneessa Raamatunopetusakatemiassa painotetaan paitsi sisältöjä myös puhetaitoa. ”Luennoilla ja harjoituksissa keskitytään toisaalta opettamistapoihin ja toisaalta puhetaitoon. Pyrimme siihen, että opetustilaisuudet ovat innostavia. Pitää olla sekä tiedollista antia että hengellisesti rakentavia elementtejä, ja kaikki tämä mielenkiintoisesti esitettynä”, Junkkaala kuvailee.

Raamattu alusta loppuun -tapahtuma striimataan Lahden seurakuntien YouTube-kanavalle. Tarkat ohjelmatiedot löytyvät osoitteesta www.raamatunopetusakatemia.fi/tapahtumaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Järjestäjiä ovat Raamatunopetusakatemia, Kansan Raamattuseura, Suomen Raamattuopisto, Päijät-Hämeen Kansanlähetys sekä Lahden seurakunnat.

Lisätiedot:

Eero Junkkaala, Raamatunopetusakatemian johtaja, 050 583 6047, eero.junkkaala@sro.fi
Miika Hämäläinen, Keski-Lahden seurakunnan kirkkoherra, 044 719 1406, miika.hamalainen@evl.fi

Wed Oct 13 08:47:00 EEST 2021