Lahden Salpausselällä julistetaan tiistaina 14. joulukuuta laturauha

Lahden Salpausselällä julistetaan tiistaina 14. joulukuuta laturauha. Laturauhan julistus tapahtuu suositun ensilumenladun yhteydessä sijaitsevalla laavulla.

Laturauhan julistaa Lahden Hiihtoseuran kunniapuheenjohtaja Juha Viljamaa, ja tapahtuman juontaa varapuheenjohtaja Erkki Raita. Lisäksi kuullaan pastori Marja Lainio-Nurmisen puhe sekä ulkoilulähettiläs, muusikko Miikka Kallion johdolla esitettävä Finlandia. Finlandian hymniosa lauletaan yhteislauluna. Tapahtuma alkaa klo 17.30 ja kestää noin 15 minuuttia. Lämmintä glögiä ja pipareita on tarjolla ennen ja jälkeen julistuksen.

”Lahden Hiihtoseura on liikuttanut lahtelaisia suksilla aktiivisesti jo kohta sata vuotta. Seuralle on tärkeää, että kaikki viihtyvät yhteisen harrastuksen parissa ja nauttivat hiihtämisen tuomasta liikunnan ilosta ja riemusta. Kannustamme kaikkia hiihtämään Suomen kauniissa luonnossa, ja suodaan se mahdollisuus myös kaikille muille”, kertoo Lahden Hiihtoseuran toiminnanjohtaja Janne Marvaila.

Salpausselän seurakunnan kirkkoherra Sari Kuirinlahti kannustaa kaikkia hiihtäjiä osallistumaan laturauhan julistukseen: ”Teitä laturauhaa kaipaavia hiihdon ystäviä löytyy ympäri maata. Voitte laittaa kuvan itsestänne hiihtokamppeissa tämän tapahtuman somemainosten kommenttikenttiin ja samalla toivottaa laturauhaa kaikille suomalaisille!”

Tapahtuman järjestävät Lahden Hiihtoseura, Lahden seurakunnat ja Jalkaranta-seura. Laturauhan julistusta voi seurata myös verkkolähetyksenä Lahden seurakuntien YouTube-kanavalla.

Laturaivo on aito ilmiö. Laturauhan julistuksen yhteydessä hiihtäjiä ja muita ulkona liikkuvia halutaan muistuttaa sovinnollisesta käyttäytymisestä laduilla. Suomen Latu on julkaissut latuetiketin, jota noudattamalla laturauha ja hyvä mieli säilyvät läpi talven: "Hiihtoraivosta" eroon - muista latuetiketti"Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot:

Janne Marvaila, toiminnanjohtaja, Lahden Hiihtoseura, 0400 600 852, janne.marvaila@lhs.fi
Sari Kuirinlahti, kirkkoherra, Salpausselän seurakunta, 044 719 1216, sari.kuirinlahti@evl.fi

2021-12-08 10:50:34.0