Lahden ja Hollolan seurakunnat haastavat lähiseudun asukkaat Yhteisvastuuhiihtoon

Kuvassa Pia Rantatupa Hollolan seurakunnasta sekä Jesse Hartikainen, Elisa Majamaa ja Miikka Kallio Lahden ...

Pia Rantatupa Hollolan seurakunnasta sekä Jesse Hartikainen, Elisa Majamaa ja Miikka Kallio Lahden seurakunnista hiihtämässä Hollolan Varrassuolla. Kuva: Jani Mahkonen

Talvi on nyt parhaimmillaan, ja valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys on käynnistynyt. Lahden ja Hollolan seurakunnat haastavat lähiseudun asukkaat hiihtämään Yhteisvastuun hyväksi.

Salpausselän ladut ovat keränneet kuluvana talvena lähes ylistävää julkisuutta. Latuverkosto levittäytyy laajalle Lahden ja Hollolan alueelle, eikä Salpausselkä tunne seurakuntarajoja. Siksi seurakunnat kampanjoivat Yhteisvastuukeräyksen hyväksi yhdessä.

Näin osallistut Yhteisvastuuhiihtoon:

•    ulkoile valitsemasi matka omaan tahtiisi ja sinulle sopivana ajankohtana
•    lahjoita valitsemasi summa, esimerkiksi ulkoilemasi matkan verran Yhteisvastuulle (jos hiihdät 10 km lenkin, voi lahjoittaa 10 euroa jne.)
•    kerro osallistumisestasi somessa aihetunnisteella #yhteisvastuuhiihto ja haasta myös kaverisi
•    liikuntamuodolla ei ole suurempaa merkitystä - voit hiihtää, kävellä, pyöräillä, luistella tai käydä vaikka avannossa (1 minuutti avannossa: 10 euroa keräykseen)
•    laitetaan hyvä kiertämään!

Vuoden 2022 Yhteisvastuukeräys kerää varoja koronapandemian seurauksista kärsiville lapsille ja nuorille Suomessa ja maailmalla. Lisätietoja osoitteessa yhteisvastuu.fi.

Ohje lahjoituksen tekemiseen:

Näistä linkeistä pääset tekemään lahjoituksen oman kotiseurakuntasi alueella Lahdessa ja Hollolassa. Valitse linkki seuraavista:
yhteisvastuu.fi/keski-lahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
yhteisvastuu.fi/launeLinkki avautuu uudessa välilehdessä
yhteisvastuu.fi/joutjarviLinkki avautuu uudessa välilehdessä
yhteisvastuu.fi/salpausselkaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
yhteisvastuu.fi/nastolaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
yhteisvastuu.fi/hollolaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Täytä sivulla:
1.    Klikkaa Muu summa ja kirjoita euromäärä.
2.    Kirjoita Nimi-kohtaan: ”Yhteisvastuuhiihto / Lahti” tai ”Yhteisvastuuhiihto / Hollola”
(Käytä tätä muotoa vaikka kävelisit, luistelisit, pyöräilisit jne. Muita yhteystietoja ei tarvita.)
3.    Klikkaa Siirry maksamaan ja maksa pankkitunnuksilla.

HUOM! Järjestelmä ei hyväksy alle 5 euron lahjoitusta.

Lisätiedot:

Riku Suokas, keräyspäällikkö, diakonian ja sairaalasielunhoidon johtaja, 044 7191 260, riku.suokas@evl.fi
Kati Lempiäinen, Hollolan diakoniatyöntekijä, 040 829 7580, kati.lempiainen@evl.fi

2022-02-08 14:00:00.0