Lahden seurakunnat purkaa kokoontumisrajoitukset alle 50 hengen tilaisuuksista

Talvisessa kuvassa on Lahden Ristinkirkko.

Lahden seurakunnissa jatketaan toiminnan avaamista, kun epidemiatilanne on vähitellen helpottamassa. Kuva: Markku Lehtinen

Lahden seurakunnissa jatketaan toiminnan avaamista, kun epidemiatilanne on Päijät-Hämeessä vähitellen helpottamassa. Seurakuntien johtoryhmän tiistaina tekemät päätökset ovat linjassa aluehallintoviraston antamien linjauksien kanssa.

Yli 50 henkilöä kokoaviin tilaisuuksiin voidaan ottaa enintään puolet tilan maksimihenkilömäärästä. Kokoontumisrajoitukset eivät enää koske alle 50 henkilön tilaisuuksia, jos tilat ja velvoitteet hyvästä hygieniasta antavat myöten. Lahden seurakuntien tilaisuuksissa käytössä olleet kävijöiden osastointikäytännöt puretaan kauttaaltaan. Muutokset astuvat voimaan välittömästi.

Seurakuntien harrastustoiminta, muu kokoava toiminta sekä leiri- ja retkitoiminta on avattu jo aiemmin. Laaja maskisuositus on yhä käytössä ja se koskee 12 vuotta täyttäneitä henkilöitä.

Lahden seurakuntien johtoryhmä arvioi tilannetta seuraavan kerran 22. helmikuuta.

Lisätiedot: Riku Suokas, varavalmiuspäällikkö, 044 719 1260, riku.suokas@evl.fi

2022-02-15 19:10:24.0