Koe kuohuva kaupunkispektaakkeli!

Kärsimystie-katunäytelmä palaa kahdeksan vuoden tauon jälkeen Lahden katukuvaan pääsiäisenä 2024. Jeesuksen dramaattinen viimeinen matka kulkee 28.–30.3.2024 kaupungintalolta Ristinkirkolle, jonka edustalla esitetään näytelmän loppukohtaus: ristiinnaulitseminen ja ylösnousemus. Katunäytelmän tuottaa Lahden seurakuntayhtymä.

To 28.3.2024 klo 21-22.30 Kärsimystien kenraaliharjoitus (avoin yleisölle)
Pe 29.3.2024 klo 21-22.30 Kärsimystie-katunäytelmä // ENSI-ILTA
La 30.3.2024 klo 21-22.30 Kärsimystie-katunäytelmä // 2. ESITYS

Ohjaus: Petri Liski
Jeesus: Tapani Kalliomäki

Puvustus: Laura Salmi

Mukana jopa 150 vapaaehtoista!

Kärsimystie-katunäytelmän suojelija on Mikkelin hiippakunnan piispa Mari Parkkinen.

Katunäytelmä sisältää voimakkaita kohtauksia, joten sitä ei suositella alle kouluikäisille.

Liikennejärjestelyt Lahden keskustassa

Tapahtuma aiheuttaa liikennejärjestelyitä Lahden keskustassa. Katuja suljetaan vain kunkin näytöksen ajaksi. Sulut kestävät 15–20 minuuttia ja ne puretaan sitä mukaa, kun katunäytelmän näyttelijät ja yleisö etenevät seuraavaan paikkaan.

Mariankadulle on luvassa siirtokehotukset koskien pysäköintiä 28.–30.3. välisenä aikana. Myös Hakkapeliitta-aukion pysäköintialue kuuluu siirtokehotuksen piiriin. Yliopiston apteekkiin pääsee esimerkiksi pysäköimällä toriparkkiin ja jatkamalla sieltä jalkaisin apteekkiin.

Linja-autot kulkevat normaaleja reittejä pitkin ja ne pyritään mahdollisuuksien mukaan päästämään kulkueen läpi. Taksiliikenne voi myös ajaa suljettuja reittejä pitkin, noudattaen liikenteenohjaajien merkkejä. Myös tontille ajo on suljetuilla kaduilla sallittua edellyttäen, että liikenteenohjaajien merkkejä noudatetaan. Hälytysajoneuvoille annetaan esteetön kulku ohjaamalla kulkue sivuun tai pysäyttämällä se.

Kärsimystie-yleisölle 10 % alennus GreenStar Hotel Lahdesta

Yhteistyökumppanimme GreenStar Hotel Lahti tarjoaa päivän huonehinnasta 10 % alennuksen. Edun saa varausvaiheessa käyttämällä koodia GREEN10. Etuhintaiset varaukset tehdään osoitteessa https://www.greenstar.fi/hotellit/lahti/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

GreenStar Hotel sijaitsee Lahden matkakeskuksen tuntumassa, vain 300 metrin kävelymatkan päässä kaupungintalolta, jonka edustalta katunäytelmä alkaa.

Seuraa katunäytelmän rakentamista

Suuri vapaaehtoisten joukko osallistuu Kärsimystie-katunäytelmän toteuttamiseen. Vapaaehtoisia on mukana mm. näyttelijöinä, kuorossa, kansanjoukoissa, tarpeistonhoitajina ja puvustajina.

Voit seurata katunäytelmän rakentumista somessa!

Ota katunäytelmä seurantaasi Facebookissa Linkki avautuu uudessa välilehdessäja InstagramissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kärsimystie mediassa

Kärsimystie-katunäytelmä palaa Lahden katukuvaan | Päijät-Häme | Yle

Katunäytelmä valloittaa keskustassa pääsiäisenä – "En voi sanoa, että olisi ollut kivinen ja jyrkkä kuin Golgatan mäki" | Lahesta | Uusi Lahti

Ohjaaja Petri Liski: Kärsimystie-näytelmä on vaikuttava historian oppitunti - Omalähiö (omalahio.fi)