Salpausselän kirkko toimii remontin keskellä

Salpausselän kirkon kattoremontti on käynnistynyt lokakuun alussa.
Salpausselän kirkon kattoa korjataan sääsuojan alla.

Valmiiksi korjaustyöt on määrä saada joulukuun alkuun mennessä.
Ulospäin remontti näkyy lähinnä siinä, että talon katon päälle on pystytetty sääsuoja.
Korjaustyö vaikuttaa kirkon toimintaan siten, ettei kirkkosalia ja kahviota voi käyttää arkipäivisin samana aikaan kun katolla työskennellään. Sen sijaan iltaisin ja viikonloppuisin kirkko on käytössä normaalisti. Sunnuntaisin kirkonkellot kutsuvat seurakuntaiset messuun kuten tähänkin asti.

Uutta ja huoltoa

Kirkon katon korjaus tuli ajankohtaiseksi viimeistään viime kevättalvella, jolloin rakennuksen katosta alkoi tihkua vettä mm. kahvion ja keittiön lattialle.
Remontissa käydään läpi rakennuksen kaikki katot. Osa katoista, kuten esimerkiksi kerhorakennuksen katto huolletaan ja osassa uusitaan vesieriste (bitumikermi) ja paikon uusitaan myös katon alusrakenteita.
Uusittavaksi menee myös osa vesipellityksistä sekä mm. rikkoutunut kattokupu.
Urakoitsijana kirkolla toimii KS Bitumikate. Korjaustyöt tulevat maksamaan hieman yli 84 000 euroa.

2017-10-24 13:47:00.0