Vapausklubi: Jere Valkonen

ke 20.3. klo 19.00
Jere Promo

Marian Kammarin kahvila

Vapausklubin kauden päättää Jere Valkosen soolokeikka.

Jere Valkonen on jyväskyläläinen lauluntekijä ja tuottaja, jonka musiikki on omaääninen

yhdistelmä herkkää folk-ilmaisua sekä rouheampaa alt rockia. Laulujen ydintä ovat polveilevat melodiat, Valkosen tunnistettava lauluääni sekä toisia maailmoja kohti kurottavat tekstit. Valkosen kiitetty debyyttialbumi julkaistiin syksyllä 2020 ja viime vuonna häntä kuultiin rap-artisti Asan kanssa Ursus Factoryn singlellä "Luo/vuta". Lisäksi hän toimi pitkään gospel-artisti Juhani Tikkasen yhtyeen kitaristina.

Jere Valkosen tausta on hengellisessä musiikissa ja Suomen baptistikirkossa.  Aikuisuuden myötä ulos sulkeva uskonnollisuus on kuitenkin alkanut näyttäytyä mahdottomana ja lapsuudessa annettu jumalakuva on saanut jäädä. Tätä prosessia Jere on taltioinut lauluihinsa. Valkosen toinen kokopitkä, erään parisuhteen kaaren kansiin laittava konseptialbumi ilmestyy lokakuussa ja levyn ensimmäinen maistiainen, "Kuka laulaa" -single, on jo kuultavissa.

Vapausklubilla kuulemme intiimin soolokeikan, jonka alkuun keskustellaan artistin kanssa.

Showtime klo 19.00, kahvila ja ovet avoinna klo 18 alkaen.

Vapaa sisäänpääsy, tervetuloa!

Lahden seurakuntayhtymä